گفتار درمانی در شهر قدس

کلینیک سینا، یکی از مراکز برجسته گفتار درمانی در شهر قدس می‌باشد. این مرکز مجهز به تکنولوژی پیشرفته‌ای است که در درمان اختلالات کلامی کودکان کاربرد دارد. کلینیک سینا شهر قدس، با بهره گیری از کادری متخصص و با دانش بالا، یکی از بروز ترین مراکز توانبخشی و مخصوصا گفتار درمانی  شهر قدس به شمار می رود.

همچنین، کلینیک سینا همواره با استفاده از متدهای روز دنیا و تجهیزات پیشرفته، سعی دارد با ارائه جدیدترین روش های گفتار درمانی و توانبخشی، یکی از پیشگامان این عرصه در شهر قدس باشد.

فهرست مطالب این صفحه

بهترین مرکز گفتار درمانی در شهر قدس

کلینیک گفتار درمانی سینا در شهر قدس، با تمرکز بر مشکلاتی مانند لکنت زبان و تأخیر گفتار کودکان که در دهه‌های اخیر افزایش یافته‌اند، خدمات تخصصی ارائه می دهد. تجهیزات پیشرفته و وجود افراد متخصص در این  کلینیک، نقش مهمی در تسریع پردازش ذهنی و بهبود کلامی کودکان ایفا می‌کنند. در بهترین مرکز گفتار درمانی شهر قدس، تیم روانشناسی نیز به منظور پشتیبانی از روند درمان اختلالات لکنت و سایر اختلالات مرتبط با گفتار درمانی همکاری می‌کنند.
09351601068
برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها با ما در ارتباط باشید
09019883622
برای مشاوره و اطلاع از قیمت ها با ما در ارتباط باشید

گفتارد درمانی چیست؟

گفتار درمانی فرایند تشخیص و معالجه معضلات مربوط به ارتباط و ناهنجاری‌های زبانی می‌باشد. این فرآیند توسط متخصصان گفتار درمانی (SLPs)، که اصطلاحاً گفتار درمانگر خوانده می‌شوند، صورت می‌گیرد.

بهترین مرکز گفتار درمانی در شهر قدس، از انواع روش‌های تخصصی برای پیشبرد مهارت‌های ارتباطی بهره می‌برد. این روش‌ها متغیرند و ممکن است شامل تمرینات تلفیق واج‌ها، برنامه‌های اصلاح زبان و تکنیک‌های دیگری باشند که بر اساس نیازهای خاص اختلالات زبانی و گفتاری افراد طراحی شده‌اند.

روش های گفتار درمانی می‌توانند برای کودکان با اختلالات گفتاری ارثی و همچنین بزرگسالانی که دچار اختلال گفتاری ناشی از آسیب‌های مغزی مانند سکته یا صدمات دیگر شده‌اند، لازم باشد.

نمایش ویدیو درباره کلینیک توانبخشی سینا

خدمات گفتار درمانی کلینیک سینا در شهر قدس

خدمات گفتار در مانی کلینیک سینا در شهر قدس شامل موارد مختلفی می شود که بسته به نیاز و اختلالات مختلف بیماران، شامل خدمات زیر است:

گفتار درمانی کودکان اوتیسم

مرکز گفتار درمانی سینا در شهر قدس دارای تجربه چشمگیری در ارائه خدمات به درمان‌های اختصاصی برای کودکان مبتلا به اوتیسم است. تکنیک‌های نوینی چون پکس، تیچ، پی آر تی، استفاده از داستان‌های اجتماعی و آموزش تئوری ذهن، در این مرکز به کار گرفته می‌شوند تا به بهبود توانایی‌های درک مفهومی و همچنین تولید و فهم گفتار در بین کودکان دارای اوتیسم کمک کند.

گفتار درمانگران باتجربه و ماهر این مرکز به توسعه مهارت‌های کلامی و اجتماعی کودکان اوتیسم می‌پردازند و همچنین در رویکردهایی مانند کار با اشارات، تمرینات تقلید حرکات صورت و درک عاطفی از طریق تفسیر بیانات چهره، به آن‌ها آموزش می‌دهند.

خدمات گفتار درمانی برای درمان فلج مغزی

فلج مغزی در بین اختلالات جسمانی کودکان شایع است و اغلب با بروز مشکلاتی در گفتار همراه می‌شود. این مشکلات گفتاری می‌توانند نتیجه‌ی محدودیت‌های کودکان مبتلا به فلج مغزی در به‌کارگیری عضلات دهان، صورت، و همچنین در جویدن و بلع باشد که علاوه بر تأثیر بر توانایی گفتار، ممکن است به عفونت‌های ریوی مکرر منجر شوند.

به دلیل نرسیدن تغذیه کافی، گفتار درمانی از طریق فراهم آوردن ماساژ داخل دهان و تمریناتی که عملکرد حرکتی زبان، صورت، و فک را تقویت می‌کنند، می‌تواند در بهبود فرآیندهای جویدن و بلعیدن کودکان مبتلا به فلج مغزی و نیز بهبود توانایی‌های گفتاری آن‌ها اثربخش باشد.

گفتار درمانی برای درمان کودکان کم شنوا

کم شنوایی و ناشنوایی در کودکان باعث می‌شود که آن‌ها در درک صداها و واژگان و نیز در ساخت و بیان دقیق کلمات دچار مشکل شوند. سیستم شنوایی کودک ممکن است به خاطر اختلال در ارسال پیام‌های عصبی به قشر شنوایی مغز، آسیب ببیند که به کاهش شنوایی منجر می‌گردد.

ارائه خدمات گفتاردرمانی برای کودکان دارای مشکل شنوایی، اعم از کاربرد سمعک و یا پس از عمل کاشت حلزون، یکی از مهم‌ترین روش‌های درمانی است که به بهبود لب‌خوانی، تولید صحیح صداها و کلمات می‌انجامد.

بهترین مرکز گفتار درمانی در درمان اختلال یادگیری شهر قدس

گفتار درمانی یکی از روش‌های رایج برای مقابله با اختلالات یادگیری است. نواقص در فرآیندهای شنیداری، مانند پردازش شنیداری، تمرکز و توجه، و حافظه شنیداری عواملی هستند که در زمینۀ یادگیری مشکل ایجاد می‌کنند و با استفاده از گفتاردرمانی تخصصی قابل بهبود هستند.

مرکز گفتار درمانی سینا در شهر قدس، به برطرف کردن این چالش‌ها در کودکان دارای اختلال یادگیری با اختصاص بخشی ویژه برای ارتقای مهارت‌های شنیداری و همچنین رفع مشکلات در درک مفاهیم کلامی و نوشتاری می‌پردازد. این مرکز متشکل از کادری از گفتار درمانگران کارآزموده در زمینه اختلالات یادگیری است.

بهترین مرکز گفتار درمانی شهر قدس در درمان اختلالات بلع

اختلال در فرآیند بلع می‌تواند بخشی از مسائل مرتبط با گفتار و زبان در کودکان باشد. ضعف در مکیدن شیر، مسائل تنفسی، وقفه در تنفس در هنگام غذا خوردن، مشکلات با بلع یا جلوگیری از بازگشت غذا، به علاوه سرفه‌های مکرر هنگام خوردن، می‌تواند منجر به‌ کاهش وزن در خلال چندین ماه شود و نشانه‌هایی باشند که یک کودک به خدمات تخصصی گفتار درمانی نیاز دارد.

مرکز گفتار درمانی سینا در شهر قدس به کودکانی با این نوع اختلالات بلع کمک می‌کند، با ارائه درمان‌های به موقع و تقویت عضلات گفتاری و دهانی و کاهش حساسیت دهانی، به تغذیه بهتر و رشد سالم کودکان کمک شایانی می‌کند.

درمان آبریزش دهان با گفتار درمانی

در مواردی مانند فلج مغزی کودکان، سندروم‌های ژنتیکی مثل سندروم داون، آسیب‌های اعصاب محیطی، فلج صورت و در بیماری‌هایی که معمولاً در بزرگسالان مشاهده می‌شود نظیر سکته مغزی، بیماری ام‌ اس و ALS، مشکل آبریزش دهان وجود دارد.

علت‌های گوناگونی برای عدم توانایی کنترل آب دهان وجود دارد که می‌تواند از مشکلات مرتبط با حس عمقی دهان، ناتوانی در بستن دهان، کاهش حس لامسه در صورت، زبان بیش از حد بزرگ یا مختل شدن بلع باشد.

گفتاردرمانی با توجه به حساسیت اعصاب و عضلات صورت، در بهبود آبریزش دهان مؤثر است. کلینیک سینا و تیم گفتار درمانی تخصصی در مرکز گفتار درمانی شهر قدس، به درمان دقیق و تخصصی اختلالات آبریزش دهان و بلع می پردازند.

درمان عقب ماندگی ذهنی در شهر قدس با گفتار درمانی

کودکان با بهره هوشی پایین‌تر از 70 در تست‌های استاندارد هوش، چالش‌هایی را در زمینه‌های مختلف شامل یادگیری، مهارت‌های گفتاری و زبانی، مهارت‌های اجتماعی، درک کلام و استدلال تجربه می‌کنند و به این افراد معمولاً کم توانی ذهنی یا عقب ماندگی ذهنی گفته می‌شود.

در کلینیک گفتار درمانی سینا شهر قدس، با تیمی متشکل از متخصصان گفتار درمانی، کار درمانی و روانشناسی، این دسته از کودکان به صورت متخصص و هدفمند درمان می‌شوند. همچنین، این کلینیک به امکاناتی همچون اتاق‌های شنیداری، بازی‌درمانی، و برنامه‌های گفتار درمانی تخصصی مجهز است.

بهترین مرکز گفتار درمانی در درمان تاخیر کلامی و گفتاری

تاخیر در گفتار کودکان، که اغلب نگرانی والدین را به همراه دارد، می‌تواند نشانگر یک اختلال گفتاری باشد. این مسئله غالباً منجر به رفتارهای چالش‌برانگیزی مانند پرخاشگری، بی‌قراری و تضعیف اعتماد به نفس در کودک می‌گردد و می‌تواند بر توسعه ذهنی و مواجهه با مشکلات آموزشی تأثیر بگذارد.

استفاده از گفتار درمانی می‌تواند به شکل قابل توجهی به کاهش این مشکلات کمک کند. در مرکز گفتار درمانی سینا واقع در شهر قدس، پس از انجام بررسی‌های دقیق و تعیین دلایل اصلی تأخیر در گفتار کودک، درمان‌های متناسب و تخصصی برای هر کودک طراحی و ارائه می‌شود.

تصاویری از مرکز گفتار درمانی، کاردرمانی و توانبخشی سینا در شهر قدس

گفتار درمانی در درمان دیزارتری

دیزارتری، اختلالی است ناشی از آسیب‌های عصبی-عضلانی که باعث بروز مشکل در چهار جزء اصلی فرایند گفتار شامل ایجاد صدا، تنفس، آهنگ صدا و رسایی می‌گردد. کودکان مبتلا به دیزارتری در تسریع و دقت خود در بیان کلمات با چالش مواجه هستند، که گفتارشان به آرامی و غیر واضح بروز می‌کند.

در شهر قدس، مرکز گفتار درمانی سینا با بهره‌گیری از متخصصین این حوزه، به درمان تخصصی دیزارتری می‌پردازد.

درمان ناروانی گفتار در کلینیک گفتار درمانی سینا شهر قدس

در مواجهه با اختلال گفتاری که می‌تواند در شکل‌هایی چون مشکل در ادامه دادن به گفتار، کندی بیان، دشواری‌ها در تولید کلمات، برنامه‌ریزی نادرست گفتار و ناهماهنگی‌های ریتمیک کلامی بروز یابد، نارسایی‌های گفتاری متفاوتی قابل تشخیص‌اند. این عارضه‌ها ممکن است به صورت ناروانی گفتار طبیعی، لکنت هنگام رشد، شتاب زدگی کلامی و کلنت اکتسابی ظاهر شوند.

در مرکز گفتار درمانی سینا، تصحیح این اختلالات با استفاده از ابزارهای پیشرفته و روش های نوین انجام می‌پذیرد، تا به بهبود سرعت پردازش ذهنی و ارتقای مهارت‌های گفتاری کودکان یاری رساند. گفتار درمانگران متخصص این کلینیک از شیوه‌های تخصصی برای رفع نارسایی‌های جریان گفتار و ناروانی کودکان بهره می‌برند.

گفتار در مانی در درمان آپراکسی یا دیس پراکسی

اختلالات گفتاری و زبانی مانند دیس پراکسی در اطفال و آپراکسی صوتی در بزرگسالان، که ریشه‌های عصبی دارند، بر قدرت تلفظ صحیح و جریان گفتگو تأثیر می‌گذارند. آسیب‌های مغزی متأثر از آپراکسی، فرآیند برنامه‌ریزی حرکات مورد نیاز برای تکلم را مختل می‌کنند. 

بیماران مبتلا به این اختلالات به علت مشکلات در بازیابی الگوهای حرکتی لازم برای گفتار، دقت و صحت لازم در تلفظ کلمات را ندارند و اغلب در مکالمه مکث می‌کنند یا بخش‌هایی از کلمات را پی در پی تکرار می‌کنند که این امر به نوبه خود، گفتار طبیعی را دچار اختلال می‌نماید. دکتر  امیر صبوری، مدیر کلینیک تخصصی گفتار درمانی در سینا در شهر قدس، با بهره‌گیری از روش‌های علمی گفتاردرمانی و کاردرمانی، به درمان افراد مبتلا به آپراکسی و دیسپراکسی می‌پردازد.

درمان زبان پریشی یا آفازی در کلینیک سینا شهر قدس

زبان پریشی یا آفازی ناشی از آسیب‌هایی است که بر اثر ضربه به بخش‌هایی از مغز که پردازش زبان را انجام می دهند، به وجود می‌آید. افراد مبتلا به آفازی ممکن است در بیان کلامی، درک زبان، توانایی‌های نامگذاری، خواندن، و نوشتن دچار مشکل شوند.

علائم هر فرد مبتلا به آفازی می‌تواند به شدت متنوع باشد، به تناسب قسمت آسیب‌ دیده از مغز؛ مثلاً در آفازی بروکا، فهم بیمار آسیب نمی‌بیند اما در تولید گفتار روان مشکل دارد. در کلینیک تخصصی گفتاردرمانی سینا، تشخیص دقیق نوع آفازی و ارائه برنامه درمانی منطبق با نوع اختلال به صورت حرفه‌ای صورت می‌پذیرد.

اختلالات تلفظی یا اختلالات صداهای گفتار

اختلالات در تلفظ و تولید صحیح کلمات در بین کودکان متداول است، از جمله موارد رایج این اختلالات می‌توان به ناقص گفتن کلمات و افزودن حروف اضافه اشاره کرد، که نتیجه آن، گفتاری است که با سن آنها همخوانی ندارد. مثلاً حرف “ر” که از کلمه “مار” حذف می‌شود یا “س” که در کلمه “سیب” با “د” جایگزین می‌شود، نشانگر اختلالات تلفظی است.

این مسائل به وضوح و قابل فهم بودن کلام کودک آسیب می‌زند و بر توانایی‌های ارتباطی او با همسن و سالانش تأثیر منفی می‌گذارد. اگر این اختلالات تلفظی درمان نشود، ممکن است کودک دچار مشکلات رفتاری و کمبود اعتماد به نفس شود. کلینیک گفتار درمانی سینا از متخصصان با تجربه در زمینه اختلالات تلفظی و ابزارهای پیشرفته برای تولید صدا برای درمان این مشکلات بهره می‌برد.

بهترین مرکز گفتار درمانی در شکاف کام در شهر قدس

شکاف کام، یکی از اختلالات رشدی در کودکان می‌باشد که می‌تواند بر توانایی‌های صدا سازی و تکامل زبانی آنها تأثیر بگذارد. اغلب جراحی شکاف کام قبل از دو سالگی صورت می‌گیرد، بنابراین تا آن زمان، کودک در استفاده مجزا از بینی و دهان برای سخن گفتن دچار محدودیت است.

این مسئله سبب به تأخیر افتادن توسعه مهارت‌های زبانی و گفتاری کودک می‌شود. گفتار درمانی مخصوص به اختلال شکاف کام، مهارت و دانش تخصصی می‌طلبد. مرکز گفتار درمانی سینا به کودکان مبتلا به شکاف کام خدمات درمانی تخصصی ارائه می‌دهد.

نمایش ویدیو درباره مراحل کاردرمانی و گفتار درمانی در کلینیک سینا شهر قدس

مزایای گفتار درمانی در کلینیک سینا شهر قدس

یکی از مهمترین فاکتورهایی که کلینیک سینا را از سایر کلینیک ها و مراکز توانبخشی در شهر قدس، متمایز می کند، شامل ارائه مجموعه‌ای از خدمات درمانی گسترده و کامل می‌باشد که تمام اختلالات مربوط به زمینه گفتار درمانی را پوشش می دهد.

مرکز گفتار درمانی و کاردرمانی سینا، واقع در شهر قدس، خدمات تخصصی خود را به افراد دارای اختلالاتی چون اتیسم، ADHD، لکنت، فلج مغزی، تأخیر ذهنی، مشکلات بلع، و اختلالات گفتاری ناشی از سکته مغزی و آسیب‌های مغزی ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، در زمینه بزرگسالان، خدماتی در جهت درمان بلع، توان‌بخشی پس از امراضی همچون ام اس، سکته مغزی، پارکینسون، آسیب‌های حنجره و مشکلات گفتاری مرتبط با سنین بالا را عرضه می‌کند.

کلینیک توانبخشی سینا با کارشناسان متبحر و متخصص در زمینه گفتاردرمانی و کاردرمانی و روانشناسی، خدماتی بروز و همگام با روش های علمی روز دنیا، به شما همشهریان عزیز در شهر قدس، ارائه می دهد.

نمایش ویدیو درباره بهترین کلینیک کاردرمانی و گفتار درمانی در شهر قدس

چگونه متوجه شویم کودک ما نیاز به گفتار درمانی دارد؟

والدین باید هنگام مواجهه با مشکلات زیر، به فکر مراجعه به متخصص گفتار درمانی برای کودک خویش باشند:

گفتاردرمانی چه کمکی به کودکان می کند؟

اهداف کلیدی گفتاردرمانی به صورت خلاصه عبارتند از:

درخواست مشاوره رایگان از کلینیک توانبخشی سینا
کافی است فرم را پر کرده و دکمه درخواست مشاوره را کلیک کنید

ویژگی های بهترین مرکز گفتار درمانی در شهر قدس

هنگام انتخاب کلینیک کاردرمانی و گفتار درمانی، توجه به موارد زیر مهم است:

ویژگی های یک گفتار درمانگر خوب در شهر قدس

در هنگام انتخاب یک گفتاردرمانگر خوب، به دنبال ویژگی‌های زیر در شخص متخصص باشید:

ویژگی ها و شرایط عمومی

ویژگی ها و شرایط اختصاصی

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم به معرفی بهترین مرکز گفتار درمانی در شهر قدس بپردازیم. در بخش نخست مقاله، توضیحاتی اجمالی در رابطه با انواع خدمات گفتار درمانی و اختلالاتی که در این کلینیک پوشش داده می شود، پرداختیم.

والدین گرامی، انتخاب دقیق‌ترین و مجهزترین مرکز گفتار درمانی در شهر قدس برای سلامتی و پیشرفت کلامی فرزندان‌تان از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مسیر حمایتی، مرکز توانبخشی سینا به عنوان حامی شما و خانواده‌تان حضور دارد.

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *